Klucze z całego świata
Przez 30 lat prowadząc działalność, dorabialiśmy klucze do zamków z różnych kontynentów. Były to klucze do zamków brazylijskich, amerykańskich czy afrykańskich. Dorabialiśmy klucze do sejfów przedwojennych i do tych najnowocześniejszych. Oczywiście najważniejszą grupę stanowią zamki polskie.
Klucze samochodowe
Do 1990 roku głównym zabezpieczeniem każdego samochodu były zamki montowane w drzwiach samochodu, a na kolumnie kierownicy stacyjka.Lata dziewięćdziesiąte przyniosły ogromny postęp w zabezpieczaniu samochodów. Główne wysiłki zostały skierowane na zabezpieczenia elektroniczne. Podstawowym wyposażeniem każdego samochodu stał się immobilizer. System zbudowany na rozpoznawaniu elementu znajdującego się w główce klucza (transpondera), z modułem wtrysku w samochodach z elektronicznym wtryskiem paliwa lub elektrozaworem dla silników wysokoprężnych. Po włożeniu kluczyka do stacyjki sygnał wysyłany przez transponder odczytywany jest poprzez antenę znajdującą się na stacyjce i wysyłany do modułu immobilizera (dekodera). Jeżeli kod transpondera jest zgodny z kodem zapisanym w pamięci eeprom, wówczas możemy samochód uruchomić.
Naprawa zamków, kluczy i pilotów
Postęp w zabezpieczeniach samochodów jest ogromny. Większość samochodów została wyposażona w centralne zamki. Jest to bardzo wygodne, jednakże przez otwieranie samochodu pilotem nie stosujemy „tradycyjnej metody” używając kluczyków. Nasz zamek nieużywany po kilku latach przestaje działać. Dlatego powinniśmy nasze zamki konserwować i od czasu do czasu używać naszych kluczyków
Częstą przyczyną złego działania kluczyków jest wycieranie się grani kluczyków i zastawek znajdujących się w zamku. Po docięciu nowego kluczyka i wymianie zastawek na nowe, zamek będzie działał przez kolejne lata.
Innym problemem związanym z zamkami samochodowymi są uszkodzenia mechaniczne spowodowane nieudanymi kradzieżami samochodów. Choć wizualne uszkodzenie jest duże jednakże w większości przypadków takie zamki można naprawić. Gdy zamek jest połamany wówczas należy dokupić nowy zamek i dopasować do istniejących kluczyków. Nadal będzie można używać tego samego kluczyka do wszystkich zamków w samochodzie.
Posiadamy zastawki (zapadki) do większości zamków samochodowych.